Rautelle yli 21 miljoonan euron tilaus

Lahti, 2017-10-24 07:17 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 24.10.2017 klo 8.15

RAUTELLE YLI 21 MILJOONAN EURON TILAUS

Raute Oyj on saanut yli 21 miljoonan euron arvoiset tilaukset koneista ja laitteista UPM Plywoodin Chudovon tehtaan laajennukseen Venäjällä. Toimituskokonaisuuteen sisältyvät vaneriprosessin pääkoneet: viilun sorvaus-, kuivaus-, saumaus- ja paikkauslinjat, sekä vanerin ladonta-, puristus- ja pinnoituslinjat. Lisäksi kauppaan sisältyy konenäkö- ja kosteusanalysaattoreita. Toimitukset tapahtuvat syksyn 2018 aikana, ja tuotanto käynnistyy uusilla linjoilla vuoden 2019 aikana. Laitteet valmistetaan Rauten Nastolan ja Kajaanin tehtailla.

Rauten vahva osaaminen vanerintuotannon kokonaisprosessin ja erityisesti sen kriittisten osien osaajana näkyy toimituskokonaisuuden laajuudessa. Toimittajavalintaan vaikuttivat Rauten aikaisemmat onnistuneet toimitukset niin UPM Plywoodin eri tehtaille kuin muutkin referenssit.

UPM Plywood on Euroopan johtava vanerinvalmistaja ja sillä on tuotantoa Suomen lisäksi Virossa ja Venäjällä. Rautelta tilatut laitteet kuuluvat Chudovon tehtaan investointiohjelmaan, jolla tehtaan vuotuinen tuotantokapasiteetti kasvatetaan 155 000 kuutiometriin.

Nyt saatu tilaus ei vaikuta Rauten tulosnäkymiin vuodelle 2017, mutta se vahvistaa vuoden 2018 tilauskantaa. Rauten vuoden 2017 liikevaihto kasvaa selvästi ja liiketulos paranee selvästi vuodesta 2016.

RAUTE OYJ
Tapani Kiiski

Toimitusjohtaja Tapani Kiiski, Raute Oyj, matkapuhelin 0400 814 148

Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.raute.com

RAUTE LYHYESTI:
Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri, LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki) ja sahatavara. Teknologiatarjonta kattaa viilun, vanerin ja LVL:n koko tuotantoprosessin sekä erityismittalaitteita sahatavaralle. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Lahden Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain alueella Kiinassa ja Pullmanissa, Washingtonin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Rauten liikevaihto vuonna 2016 oli 113,1 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2016 lopussa oli 643. Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.