Forslag til valg af nyt medlem til NKTs bestyrelse

Nasdaq Copenhagen Nikolaj Plads 6 1007 København K 18. marts 2015 Meddelelse nr. 7 På NKTs ordinære generalforsamling onsdag den 25. marts 2015 foreslår NKTs samlede bestyrelse valg af Jutta af Rosenborg som nyt medlem af bestyrelsen, jf. selskabsmeddelelse nr. 4 af 28. februar 2015. Jutta af Rosenborg afløser Lone Fønss Schrøder, som ikke genopstiller. Jutta af Rosenborg er medlem af bestyrelsen i en række danske og internationale børsnoterede selskaber, herunder Aberdeen Asset Management PLC , JPMorgan European Investment Trust plc og Auriga Industries A/S. Hun har tidligere været ansat som CFO i ALK-Abelló A/S. Jutta af Rosenborg er af dansk nationalitet, bosat i Luxembourg og er født i 1958. NKTs bestyrelse vurderer, at Jutta af Rosenborg via sine nuværende og tidligere erhverv har den rette erfaring og de rette kompetencer, der kan bidrage til NKTs værdiskabelse, herunder især indenfor international ledelse generel samt økonomi og regnskab. Ved valg til NKTs bestyrelse forventes Jutta af Rosenborg at blive formand for revisionsudvalget. Eventuelle spørgsmål kan rettes til undertegnede på telefon 4082 8804. Med venlig hilsen NKT Holding A/S Jens Due Olsen Bestyrelsesformand

Vedhæftede filer til pressemeddelelser

Forslag til valg af nyt medlem til NKTs bestyrelse_7.pdf