Demant A/S: Opdatering på it-infrastrukturhændelse

Selskabsmeddelelse nr. 2019-09                                          4. september 2019

Som tidligere offentliggjort har Demant-gruppen oplevet en kritisk hændelse på vores interne it-infrastruktur den 3. september 2019.

Gruppens it-infrastruktur har været ramt af cyberkriminalitet, og vi har identificeret hovedårsagen. Som følge af hurtig reaktion på hændelsen og lukning af vores it-systemer på tværs af lokationer og forretningsenheder har vi været i stand til at inddæmme og begrænse hændelsen og har situationen under kontrol.

I samarbejde med vores globale it-partnere har vi igangsat en grundig og gradvis genetablering. Vi fortsætter med at have flere af vores it-systemer lukket for at sikre, at genetableringen sker på en sikker og struktureret måde.

I genetableringen vil vi fortsætte med at drive virksomheden bedst muligt. Vi kan i skrivende stund ikke konkludere på hændelsens varighed eller indvirkning på forretningen.

Vi har ikke yderligere kommentarer. Vi kommer med opdatering, når vi har væsentlig, yderligere information.

Yderligere information:

Søren Nielsen, koncernchef og adm. direktør
Telefon +45 3917 7300
www.demant.com