Stängning

Saniona publicerar bokslutskommuniké för 2019

7 februari 2020

Finansiella nyckeltal

Jan - dec 2019 (jan - dec 2018)

Q4 2019 (Q4 2018)

Väsentliga händelser under fjärde kvartalet 2019

Kommentar från vd

”Saniona har nått en viktig brytpunkt i sin utveckling, i och med att vi är redo för godkännande och kommersialisering av Tesomet för de sällsynta CNS-sjukdomarna Prader-Willis syndrom (PWS) och hypotalamisk fetma (HO). Vi gjorde betydande framsteg mot våra strategiska mål under 2019, med positiva Fas 2a-resultat med Tesomet för PWS och en fortsatt Fas 2-studie med HO. Det stödjer vårt arbete för att få ut Tesomet på marknaden och bli ett ledande särläkemedelsbolag med fokus på sjukdomar i centrala nervsystemet genom att ta fram nya behandlingar som uppfyller stora icke-tillgodosedda medicinska behov”, säger Rami Levin, vd på Saniona

Läs rapporten i sin helhet genom att klicka på bifogad pdf nedan.

För mer information, vänligen kontakta:

Thomas Feldthus, vvd och CFO, Saniona. Mobil: +45 2210 9957, E-mail: tf@saniona.com

Denna information är sådan information som Saniona AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 februari 2020 kl. 08:00 CET.

Om Saniona:

Saniona (OMX: SANION) fokuserar på forskning och utveckling av läkemedel för behandling av sällsynta sjukdomar i centrala nervsystemet. Saniona har för avsikt att i egen regi utveckla och kommersialisera behandlingar av sällsynta indikationer såsom Prader-Willis syndrom och hypotalamisk fetma. Bolaget har för närvarande tre egenutvecklade program under klinisk utveckling och fyra kliniska utvecklingsprogram i samarbete. Sanionas plattform för läkemedelsupptäckt är inriktad på jonkanalsforskning och bolaget har en bred portfölj av program i ett tidigt skede. Sanionas samarbetspartners är bland andra Boehringer Ingelheim GmbH, Productos Medix, S.A de S.V och Cadent Therapeutics.

20200207-saniona-q4-report-2019-swe.pdf