Stängning

Saniona deltar i Stifels och Jefferies virtuella investerarkonferenser i november

10 november 2020

Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, meddelar idag att företagets koncernchef och VD Rami Levin kommer att delta i två kommande virtuella investerarkonferenser: Stifel 2020 Virtual Healthcare Conference och Jefferies 2020 Virtual London Healthcare Conference.

Närmare uppgifter enligt nedan:
Stifel 2020 Virtual Healthcare Conference
Datum: Tisdag 17 november 2020
Tid: 10:40 ET (16:40 CET)
Presentation och individuella möten
Länk till webbsändning: https://wsw.com/webcast/stifel27/sanion.st/2891024

Jefferies 2020 Virtual London Healthcare Conference
Datum: 17 -19 november 2020
Enbart individuella möten

En livesändning av presentationen från det Stifel-sponsrade eventet kommer att vara tillgänglig via ovanstående länk. Därefter kommer eventet under cirka 90 dagar finnas tillgänglig på Sanionas webbplats: https://saniona.com/se/investors/company-presentations/.

För mer information, vänligen kontakta
Trista Morrison, Chief Communications Officer, kontor +1 781 810 9227, e-post: trista.morrison@saniona.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 10 november 2020 kl. 18:00 CET.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på forskning, utveckling och kommersialisering av behandlingar mot sällsynta sjukdomar i centrala nervsystemet. Bolaget har fyra program i klinisk utveckling. Saniona avser att på egen hand utveckla och kommersialisera behandlingar av sällsynta indikationer som Prader-Willis syndrom och hypotalamisk fetma. Forskningen fokuseras på jonkanaler och företaget har en bred portfölj av forskningsprogram. Saniona har samarbeten med Boehringer Ingelheim GmbH, Productos Medix, S.A de S.V och Cadent Therapeutics. Saniona har sin bas i Köpenhamn, och i Boston, USA. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på www.saniona.com.

2020-11-10-nov-investor-conf-final-swe.pdf