Beslutninger på Vestjysk Bank A/S' ekstraordinære generalforsamling vedrørende fusionen med Den Jyske Sparekasse

På Vestjysk Bank A/S' ("Vestjysk Bank") ekstraordinære generalforsamling den 13. januar 2021 blev nedenstående besluttet i overensstemmelse med dagsordenens punkter.

Generalforsamlingen tog bestyrelsens mundtlige redegørelse for fusionen mellem Vestjysk Bank og Den Jyske Sparekasse A/S ("Den Jyske Sparekasse") til efterretning.

Bestyrelsen havde fremsat følgende forslag, som blev godkendt af generalforsamlingen:

1. Overdragelse af Den Jyske Sparekasses samlede aktiver og passiver, rettigheder og forpligtelser til Vestjysk Bank.
  2. Forhøjelse af Vestjysk Banks selskabskapital med nominelt DKK 337.591.984 således, at Vestjysk Banks selskabskapital efter kapitalforhøjelsen udgør nominelt DKK 1.233.573.501, fordelt på 1.233.573.501 aktier à nominelt DKK 1 og ændring af vedtægternes § 3.1 som følge heraf.
  3. Optagelse af nye binavne for Vestjysk Bank og ændring af vedtægternes § 1.2 som følge heraf.
  4. Ændring af antallet af medlemmer i bestyrelsen og ændring af vedtægternes § 9.1 som følge heraf.
  5. Ændring af antallet af medlemmer i direktionen og ændring af vedtægternes § 10.1 som følge heraf.
  6. Tilføjelse af en ny vedtægtsbestemmelse om etablering af en frivillig ordning vedrørende medarbejdervalgte bestyrelsesmedlemmer.
  7. Ændring af stedet for den ordinære generalforsamling hvert år til en kommune, hvor banken har filial og ændring af vedtægternes § 6.1 som følge heraf.
  8. Tilføjelse en bunden sparekassereserve som følge af, at Vestjysk Bank overtager og viderefører Den Jyske Sparekasses bundne sparekassereserve og tilføjelse af et nyt afsnit i vedtægterne som følge heraf.
  9. Omnummerering af vedtægternes bestemmelser som følge af de i pkt. (f) og pkt. (h) foreslåede.

Bestyrelsen har således efter den ekstraordinære generalforsamling konstitueret sig med Kim Duus som bestyrelsesformand og med Niels Fessel som næstformand for Vestjysk Bank.

En generalforsamlingsprotokol vil blive gjort tilgængelig på Vestjysk Banks hjemmeside www.vestjyskbank.dk senest 2 uger fra dags dato.

Gennemførelse af fusionen mellem Vestjysk Bank og Den Jyske Sparekasse afventer i) vedtagelse på den ekstraordinære generalforsamling i Den Jyske Sparekasse i dag kl. 16 og ii) modtagelsen af Finanstilsynets endelige tilladelse til den foreslåede fusion i henhold til § 204 i lov om finansiel virksomhed, hvilket forventes modtaget i morgen den 14. januar 2021.

13. januar 2021

Vestjysk Bank A/S