Sievi Capital Oyj peruuttaa 16.12.2021 koolle kutsutun ylimääräisen yhtiökokouksen, minkä johdosta Sievi Capital Oyj:n ja Boreo Oyj:n yhdistymistä koskeva sulautumissuunnitelma raukeaa

Sisäpiiritieto 14.12.2021 klo 9.00

EI JULKAISTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI, AUSTRALIASSA, KANADASSA, JAPANISSA, ETELÄ-AFRIKASSA, SINGAPORESSA, HONGKONGISSA, YHDYSVALLOISSA TAI NÄIHIN MAIHIN TAI MILLÄÄN MUULLA SELLAISELLA ALUEELLA TAI SELLAISELLE ALUEELLE, JOSSA JULKAISEMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI SOVELTUVIEN LAKIEN TAI SÄÄNNÖSTEN VASTAISTA TAI EDELLYTTÄISI MUIDEN ASIAKIRJOJEN LAATIMISTA TAI REKISTERÖINTIÄ TAI MUITA KUIN SUOMEN LAINSÄÄDÄNNÖN MUKAISIA TOIMENPITEITÄ. LISÄTIETOJA ON ESITETTY ALLA KOHDASSA ”TÄRKEITÄ TIETOJA”.

Sievi Capital Oyj:n (”Sievi Capital”) hallitus on päättänyt peruuttaa 16.12.2021 koolle kutsutun Sievi Capitalin ylimääräisen yhtiökokouksen (”Yhtiökokous”). Yhtiökokous oli kutsuttu koolle päättämään Sievi Capitalin sulautumisesta Boreo Oyj:hin (”Boreo”) Sievi Capitalin ja Boreon hallitusten 29.9.2021 allekirjoittamien yhdistymissopimuksen ja sulautumissuunnitelman (”Sulautumissuunnitelma”) mukaisesti sekä Sulautumissuunnitelman hyväksymisestä.

Ennakkoäänestys ja ilmoittautuminen Yhtiökokoukseen päättyivät osakasluetteloon merkittyjen osakkeenomistajien osalta 9.12.2021 klo 16.00 ja hallintarekisteröityjen osakkeenomistajien osalta 13.12.2021 klo 10.00. Ennakkoäänestyksen tuloksen perusteella Sievi Capitalin hallitus on todennut, että hallituksen Yhtiökokoukselle tekemä ehdotus sulautumisesta ja Sulautumissuunnitelman hyväksymisestä ei tule saamaan vaadittavaa kahden kolmasosan (2/3) enemmistöä Yhtiökokouksessa annetuista äänistä ja edustetuista osakkeista. Hallituksen ehdotusta kannatti ennakkoäänten ja hallintarekisteröityjä osakkeita koskevien äänestysohjeiden perusteella yli puolet mutta vähemmän kuin kaksi kolmasosaa annetuista ennakkoäänistä.

Edellä esitetyn johdosta Sievi Capitalin hallitus on päättänyt peruuttaa Yhtiökokouksen. Sievi Capitalin ilmoituksen johdosta Sievi Capital ja Boreo ovat sopineet yhtiöiden 29.9.2021 allekirjoittaman yhdistymissopimuksen päättämisestä sekä Sulautumissuunnitelman raukeamisen ilmoittamisesta kaupparekisteriin.

Sievi Capitalin hallitus jatkaa yhtiön aktiivisen sijoitustoiminnan ja kohdeyhtiöiden kehittämistä sekä Sievi Capitalin strategisten vaihtoehtojen arviointia.

Kiitämme osakkeenomistajia aktiivisuudesta. Ennakkoäänten perusteella lopputulos oli yksiselitteinen. Yhdistyminen Boreon kanssa oli hallituksen mielestä Sievi Capitalille paras strateginen vaihtoehto, jonka eteen on tehty paljon työtä, mutta yhtiöllä on monia muitakin hyviä vaihtoehtoja valittavanaan, toteaa Sievi Capitalin hallituksen puheenjohtaja Lennart Simonsen.

toimitusjohtaja Jussi Majamaa, puh. 0400 412 127

Sievi Capital on suomalaisten yrittäjien kumppani. Tuemme pienten ja keskisuurten yritysten arvon rakentamista, tuloksellisuutta ja kasvua sekä vahvistamme samalla koko maan kilpailukykyä. Uskomme, että menestymme parhaiten yhdessä yrittämällä. Sievi Capitalin osake on listattu Helsingin pörssiin.

TÄRKEITÄ TIETOJA

Tämän tiedotteen levittämistä on voitu rajoittaa laeilla (kuten asiaankuuluvien tarjousasiakirjojen rekisteröintiä ja hyväksymistä koskevilla vaatimuksilla ja muulla sääntelyllä) useissa valtioissa, erityisesti Australiassa, Etelä-Afrikassa, Hongkongissa, Japanissa, Kanadassa, Singaporessa ja Yhdysvalloissa. Mitään tässä tiedotteessa mainittuja arvopapereita ei ole rekisteröity eikä rekisteröidä Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain, muutoksineen (”Yhdysvaltain Arvopaperilaki”) tai minkään Yhdysvaltain osavaltion arvopaperilakien mukaisesti, eikä tässä tiedotteessa mainittuja arvopapereita saa tarjota tai myydä Yhdysvalloissa paitsi Yhdysvaltain Arvopaperilain rekisteröintivaatimuksista säädetyn poikkeuksen nojalla tai transaktiossa, johon Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimukset eivät sovellu.

Tämä tiedote ei ole Sievi Capitalin tai Boreon antama tai niiden puolesta annettu tarjous tai tarjouspyyntö ostaa arvopapereita.

Tämä tiedote sisältää ”tulevaisuutta koskevia lausumia”, jotka perustuvat tämänhetkisiin suunnitelmiin, arvioihin, ennusteisiin ja odotuksiin, eivätkä ne ole takeita tulevasta tuloksesta. Ne perustuvat tiettyihin tällä hetkellä perusteltavissa oleviin odotuksiin ja oletuksiin, jotka saattavat osoittautua virheellisiksi. Osakkeenomistajien ei pitäisi luottaa näihin tulevaisuutta koskeviin lausumiin. Lukuisat tekijät saattavat aiheuttaa sen, että Sievi Capitalin todellinen liiketoiminnan tulos tai taloudellinen asema eroaa olennaisesti tulevaisuutta koskevissa lausumissa nimenomaisesti ilmaistusta tai niistä pääteltävissä olevasta liiketoiminnan tuloksesta tai taloudellisesta asemasta.