KH Group Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotukset hallituksen kokoonpanoksi ja palkkioiksi

KH Group Oyj
Pörssitiedote 26.1.2024 klo 16.00

KH Group Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta on toimittanut KH Groupin hallitukselle ehdotuksensa varsinaiselle yhtiökokoukselle. Osakkeenomistajien nimitystoimikunta tekee ehdotuksensa yksimielisesti. Varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi tiistaina 7.5.2024. Yhtiö julkaisee kutsun yhtiökokoukseen myöhemmin.

Ehdotus hallituksen kokoonpanoksi

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa varsinaiselle yhtiökokoukselle, että yhtiön hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistetaan viisi (5).

Nimitystoimikunta ehdottaa, että toimikaudeksi, joka päättyy vuoden 2025 varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä, hallituksen jäseniksi valitaan uudelleen nykyiset hallituksen jäsenet Juha Karttunen, Kati Kivimäki, Timo Mänty ja Taru Narvanmaa ja että hallituksen uudeksi jäseneksi valitaan Jon Unnérus. Nykyisistä jäsenistä Harri Sivula on ilmoittanut, ettei ole käytettävissä uudelleenvalintaan. KH Groupin yhtiöjärjestyksen mukaan hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Kaikki ehdotetut hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Nimitystoimikunta on arvioinut kaikkien ehdokkaiden olevan riippumattomia yhtiöstä ja sen merkittävistä osakkeenomistajista.

Hallituksen nykyisten jäsenten ansioluettelot, valokuvat ja arvio heidän riippumattomuudestaan on esitetty yhtiön internetsivuilla osoitteessa https://khgroup.com/sijoittajalle/hallinnointi/hallitus/. Uudeksi jäseneksi ehdotetun Jon Unnéruksen esittely on tämän tiedotteen liitteenä.

Hallituksen jäsenten palkkiot

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallituksen kuukausipalkkiot pidetään ennallaan siten, että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan palkkiona 3.550 euroa/kk ja hallituksen muille jäsenille kullekin 2.300 euroa/kk. Nimitystoimikunta ehdottaa lisäksi, että hallituksen jäsenten matkakustannukset korvataan yhtiön matkustuspolitiikan mukaisesti ja että kukin hallituksen jäsen on oikeutettu pidättäytymään palkkiosta.

Maksetuista palkkioista maksetaan TyEL-eläkevakuutusmaksut vapaaehtoisesti.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu kolmesta suurimpien osakkeenomistajien edustajasta omistustilanteen 31.8.2023 perusteella määriteltynä sekä KH Groupin hallituksen puheenjohtajasta. Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan jäsenet ovat: Simon Hallqvist (Preato Capital AB), Mikko Laakkonen, Johanna Takanen sekä KH Groupin hallituksen puheenjohtaja Juha Karttunen.

KH GROUP OYJ

Juha Karttunen
hallituksen puheenjohtaja

LISÄTIETOJA:
hallituksen puheenjohtaja Juha Karttunen, puh. 040 555 4727

www.khgroup.com

Sievi Capital on nyt monialakonserni KH Group. Neljä liiketoiminta-aluettamme ovat alojensa johtavia toimijoita B2B-tuotteissa ja -palveluissa sekä kuluttajakaupassa. Strategiamuutoksemme tavoitteena on keskittyä maanrakennuskaluston toimittaja KH-Koneiden liiketoimintaan. KH Groupin osake on listattu Helsingin pörssiin.

Liite

jon-unnerus-cv-fi.pdf