Beslutninger på Vestjysk Bank A/S' ordinære generalforsamling den 7. marts 2024

7.3.2024 16:15:00 CET | Vestjysk Bank A/S | Forløb af generalforsamling

I dag, den 7. marts 2024, afholdte banken ordinær generalforsamling med følgende dagsorden som tidligere offentliggjort.

1. Bestyrelsens mundtlige beretning om Bankens virksomhed i det forløbne år
  2. Fremlæggelse af revideret årsrapport til godkendelse
  3. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af underskud i henhold til den godkendte årsrapport
  4. Fremlæggelse af vederlagsrapport til vejledende afstemning
  5. Godkendelse af vederlag til bestyrelsen for det indeværende regnskabsår
  6. Valg af medlemmer til bestyrelsen, herunder formand og næstformand
  7. Valg af revisor
  8. Forslag fra bestyrelsen eller aktionærer

8.A.    Fremlæggelse af vederlagspolitikken til afstemning

8.B.    Ændring af bestyrelsessammensætning (vedtægternes punkt 10.1 og 10.3)

8.C.    Valg af nyt bestyrelsesmedlem

8.D.    Bemyndigelse til dirigenten

9. Eventuelt

Bestyrelsens beretning blev indledningsvist taget til efterretning, og den reviderede årsrapport for 2023 samt bestyrelsens forslag om anvendelse af overskud i henhold til den godkendte årsrapport blev herefter vedtaget. Årets resultat anvendes derfor således:

Ved vejledende afstemning godkendte generalforsamlingen vederlagsrapporten for 2023. Herefter blev forslaget om vederlag til medlemmerne af bestyrelsen for det indeværende vedtaget.

De generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer vælges for ét år ad gangen, hvorfor valgperioden for sådanne bestyrelsesmedlemmer udløb på den ordinære generalforsamling.

Kim Rønnow Duus, Gert Rinaldo Jonassen, Anna Bolette Bro, Hanne Træholt Odegaard, Jan Nordstrøm, Bent Ejnar Juul Simonsen og Lars Langhoff blev alle genvalgt til bestyrelsen. Derudover blev Gry Bandholm valgt ind i bestyrelsen.

Kim Rønnow Duus blev genvalgt som bestyrelsens formand. Gert Rinaldo Jonassen blev genvalgt som bestyrelsens næstformand.

EY Godkendt Revisionspartnerselskab blev genvalgt som revisor for banken, ligesom EY Godkendt Revisionspartnerselskab blev valgt som bankens bæredygtighedsrevisor.

Forslagene i punkt 8.A. til og med 8.D. som fremsat af bestyrelsen blev alle vedtaget af generalforsamlingen som fremsat i indkaldelsen med den fuldstændige dagsorden den 8. februar 2024.

Dirigenten blev bemyndiget – med substitutionsret – til at anmelde det vedtagne til Erhvervsstyrelsen samt foretage de ændringer og tilføjelser heri, som måtte blive krævet af Erhvervsstyrelsen eller andre offentlige myndigheder.

Et generalforsamlingsprotokollat vil blive gjort tilgængelig på Vestjysk Banks hjemmeside www.vestjyskbank.dk senest 2 uger fra dags dato.

7. marts 2024

Vestjysk Bank A/S

Vestjysk Bank A/S

Industrivej Syd 13C

7400 Herning

CVR-nr. 34 63 13 28

www.vestjyskbank.dk

Om Vestjysk Bank A/S

Vestjysk Bank er blandt de 10 største banker i Danmark og har 25 filialer i Øst-, Midt- og Vestjylland. Banken har hovedsæde i Herning, beskæftiger ca. 630 medarbejdere og kan dateres tilbage til 1874.

Banken har ca. 180.000 kunder og tilbyder en bred vifte af finansielle ydelser, herunder opsparing, finansiering, kapitalforvaltning samt pension til både privat- og erhvervskunder.  Banken har fem nicheområder; Landbrug, Fiskeri, Vedvarende energi, Private Banking og Storkunder.

I Vestjysk Bank har vi en ambition om at være Danmarks stærkeste lokalbank. Vi engagerer os aktivt i de lokalsamfund, vi er en del af og har fokus på at skabe en tæt relation til kunderne gennem nærværende og personlig rådgivning. Det er vores udgangspunkt for at skabe mest mulig værdi for både kunderne og banken.

Vedhæftninger

Download selskabsmeddelelse.pdf